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제 1 조 (목적) 이 약관은 끄레뷰(이하 “회사”라 합니다)이 운영하는 사이트(crebeau.co.kr)(이하 “사이트”라 합니다)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 “서비스”라 합니다)를 이용함에 있어 회사와 이용자의 권리,의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다. 제2조 (정의) 1. 쇼핑몰이란 회사가 재화 또는 용역(이하 “재화 등”이라 합니다)을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터 등 정보 통신설비를 이용하여 재화 등을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말한다. 2. [이용자]란 회사가 운영하는 사이트에 접속하여 이 약관에 따라 서비스를 이용하는 자를 통칭합니다. 3. [회원]이라 함은 [이용자] 중 사이트에 등록하고 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 자로서, 사이트의 정보를 지속적으로 제공받으며 사이트가 제공하는 서비스를 계속적으로 이용할 수 있는 자를 말합니다. 제 3 조 (약관등의 명시와 설명 및 개정) 1. 사이트는 이 약관의 내용과 상호 및 대표자 성명, 영업소 소재지 주소(소비자의 불만을 처리할 수 있는 곳의 주소를 포함), 전화번호, 모사전송번호, 전자우편주소, 사업자 등록번호, 통신판매업신고번호, 개인정보관리책임자 등을 이용자가 알 수 있도록 사이트의 초기서비스 화면에 게시합니다. 다만, 약관의 내용은 이용자가 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 할 수 있습니다. 2. 사이트는 이용자가 약관에 동의하기에 앞서 약관에 정하여져 있는 내용 중 청약철회·배송책임·환불조건 등과 같은 중요한 내용을 이용자가 이해할 수 있도록 별도의 연결화면 또는 팝업화면 등을 제공하여 이용자의 확인을 구합니다. 3. 사이트는 전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률, 약관의 규제에 관한 법률, 전자거래기본법, 전자서명법, 정보통신망이용촉진 및 정보보호등에 관한 법률, 방문판매등에 관한 법률, 소비자보호법 등 관련법령을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다. 4. 사이트가 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정전의 약관조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 이용자가 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제4항에 의한 개정약관의 공지기간 내에 사이트에 송신하여 사이트의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다. 5. 사이트가 전항에 따라 개정약관을 공지 또는 통지하면서 회원에게 30일 기간 내에 의사 표시를 하지 않으면 의사표시가 표명된 것으로 본다는 뜻을 명확하게 공지 또는 통지하였음에도 회원이 명시적으로 거부의 의사표시를 하지 아니한 경우 회 원이 개정 약관에 동의한 것으로 봅니다. 6. 회원이 개정약관의 적용에 동의하지 않는 경우 회사는 개정 약관의 내용을 적용할 수 없으며, 이 경우 회원은 이용계약을 해지할 수 있습니다. 다만, 기존 약관을 적용할 수 없는 특별한 사정이 있는 경우에는 회사는 이용계약을 해지할 수 있습니다. 7. 이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 전자상거래등에서의 소비자보호에 관한 법률, 약관의 규제등에 관한 법률, 공정거래위원회가 정하는 전자상거래등에서의 소비자보호지침 및 관계법령 또는 상관례에 따릅니다. 제4조 (서비스의 제공 및 변경) 1. 사이트는 다음과 같은 업무를 수행합니다. ① 재화 또는 용역에 대한 정보 제공 및 구매 계약의 체결 ② 구매 계약이 체결된 재화 또는 용역의 배송 ③ 기타 사이트가 정하는 업무 2. 사이트는 재화의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의해 제공할 재화 또는 용역의 내용을 변경할 수 있습니다. 이 경우에는 변경된 재화 또는 용역의 내용 및 제공일자를 명시하여 현재의 재화 또는 용역의 내용을 게시한 곳에 즉시 공지합니다. 3. 사이트가 제공하기로 이용자와 계약을 체결한 서비스의 내용을 재화의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 이용자에게 통지 가능한 주소로 즉시 통지합니다. 4. 전항의 경우, 사이트는 이로 인하여 이용자가 입은 손해를 배상합니다. 다만, 사이트가 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다. 5. 사이트는 회원이 서비스 이용 중 필요하다고 인정되는 다양한 정보에 대해서 전자메일이나 서신우편 등의 방법으로 회원에게 제공할 수 있으며, 회원은 원하지 않을 경우 가입신청 메뉴와 회원정보수정 메뉴에서 정보수신거부를 할 수 있습니다. 단, 서비스의 종료, 중단 기타 서비스 내용에 중대한 변경 등의 사유가 있을 경우에는 회원의 수신거부의사에도 불구하고 해당 내용을 제공할 수 있습니다. 제 5조 (서비스의 중단) 1. 사이트는 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수 점검, 교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다. 2. 사이트는 제1항의 사유로 서비스의 제공이 일시 중단됨으로 인하여 이용자 또는 제3자가 입은 손해에 대하여 배상합니다. 단, 사이트가 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다. 3. 사업종목의 전환, 사업의 포기, 업체간의 통합 등의 이유로 서비스를 제공할 수 없게 되는 경우에는 사이트는 제 8조에 정한 방법으로 이용자에게 통지할 수 있습니다. 이 경우 사이트는 이용자가 입는 피해를 사이트의 지침 및 관련 법령에 따라 보상할 수 있습니다. 제 6조 (회원 가입) 1. 이용자는 사이트가 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로서 회원 가입을 신청합니다. 2. 사이트는 제 1항과 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각 호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다. ① 가입 신청자가 이 약관 제 7조 제 3항에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우. 다만 제 7조 제 3항에 의한 회원자격 상실 후 3년이 경과한 자로서 사이트의 회원 재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 합니다. ② 모든 가입신청자는 실명확인 및 본인인증을 거쳐야 하나, 그러하지 아니한 경우 ③ 등록 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우. ④ 기타 회원으로 등록하는 것이 사이트의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우. 3. 회원가입 계약의 성립 시기는 사이트의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다. 4. 회원은 제 15조 제 1항에 의한 등록사항에 변경이 있는 경우 즉시 전자우편 및 기타 방법으로 사이트에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다. 제 7조 (회원 탈퇴 및 자격 상실 등) 1. 회원은 사이트에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 사이트는 즉시 회원 탈퇴를 처리합니다. 그리고 회원 탈퇴 시점부터 3개월 동안은 동일한 아이디로 회원가입을 할 수 없습니다. 2. 회원이 다음 각 호의 사유에 해당하는 경우 사이트는 회원자격을 제한 또는 정지 시킬 수 있습니다. ① 가입 신청 시에 허위 내용을 등록한 경우 ② 사이트에서 구입한 재화 등의 대금, 기타 사이트 이용에 관련하여 회원이 부담하는 채무를 기일에 지급하지 않는 경우 ③ 다른 사람의 사이트 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자 상거래 질서를 위협하는 경우 ④ 사이트에서 법령과 이 약관이 금지되거나 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우 3. 사이트가 회원 자격을 제한·정지 시킨 후에도 전항 각호의 사유가 발생하여 사이트로부터 일정한 기간을 정하여 시정요청을 받았음에도 불구하고 그 기간 내 시정되지 아니하는 경우 사이트는 회원의 자격을 상실시킬 수 있습니다. 4. 사이트가 회원 자격을 상실시키는 경우에는 회원 등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소 전에 소명할 기회를 부여합니다. 5. 본 조에 따라 사이트의 탈퇴 또는 회원 자격의 상실이 발생하는 경우 회원의 개인정보는 법률상 보관의무가 있는 항목을 제외하고 지체없이 파기, 삭제됩니다. 6. 회원이 회원 자격을 상실하는 경우 사이트에서도 자동으로 회원자격을 상실하며, 회원의 개인정보는 법률상 보관의무가 있는 항목을 제외하고 지체없이 파기, 삭제됩니다. 제 8조 (회원에 대한 통지) 1. 사이트가 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 사이트와 미리 약정하여 지정한 전자우편 주소로 할 수 있습니다. 2. 사이트는 불특정 다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일 이상 사이트게시판에 게시함으로써 개별 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 회원 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 개별통지를 합니다. 제 9조 (구매 신청) 사이트의 이용자는 사이트상에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, 사이트는 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다. 단, 회원인 경우 제2호 내지 제4호의 적용을 제외할 수 있습니다. 1. 재화 등의 검색 및 선택 2. 성명, 주소, 전화번호, 전자우편 주소(또는 이동전화번호)등의 입력 3. 약관내용, 청약철회권이 제한되는 서비스, 배송료·설치비 등의 비용부담과 관련한 내용에 대한 확인 4. 이 약관에 동의하고 위3.호의 사항을 확인하거나 거부하는 표시(예, 마우스 클릭) 5. 재화 등의 구매신청 및 이에 관한 확인 또는 사이트의 확인에 대한 동의 6. 결제 방법의 선택 제 10조 (계약의 성립) 1. 사이트는 제 9조와 같은 구매 신청에 대하여 다음 각 호에 해당하면 승낙하지 않을 수 있습니다. ① 신청 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우 ② 기타 구매신청에 승낙하는 것이 사이트 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우 2. 사이트의 승낙이 제 12조 제 1항의 수신확인 통지형태로 이용자에게 도달한 시점에 계약이 성립한 것으로 봅니다. 3. 사이트의 승낙의 의사표시에는 이용자의 구매신청에 대한 확인 및 판매가능 여부, 구매신청의 정정 취소 등에 관한 정보 등을 포함합니다. 제 11조 (지급 방법) 사이트에서 구매한 재화 또는 용역에 대한 대금 지급 방법은 다음 각호의 방법 중 가용한 방법으로 할 수 있습니다. 1. 폰뱅킹, 인터넷뱅킹, 메일뱅킹 등의 각종 계좌이체 2. 선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드결제 3. 온라인 무통장 입금 4. 전자화폐에 의한 결제 5. 수령시 대금지불 6. 마일리지 등 사이트가 지급한 포인트에 의한 결제 7. 사이트와 계약을 맺었거나 사이트가 인정한 상품권에 의한 결제 8. 기타 전자적 지급방법에 의한 대금 지급 등 제 12조 (수신 확인 통지, 구매 신청 변경 및 취소) 1. 사이트는 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신 확인 통지를 합니다. 2. 수신 확인 통지를 받은 이용자는 의사 표시의 불일치 등이 있는 경우에는 수신 확인 통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고, 사이트는 배송 전에 이용자의 요청이 있는 때에는 지체 없이 그 요청에 따라 처리합니다. 다만, 이미 대금을 지불한 경우에는 제15조의 청약철회 등에 관한 규정에 따릅니다. 제 13조 (재화 등의 공급) 1. 사이트는 이용자와 재화 등의 공급시기에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, 이용자가 청약을 한 날부터 7일이내에 재화 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다. 다만, 사이트가 이미 재화 등의 대금의 전부 또는 일부를 받은 경우에는 대금의 전부 또는 일부를 받은 날부터 2영업일 이내에 조치합니다. 이때 사이트는 이용자가 재화 등의 공급절차 및 진행사항을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 합니다. 2. 사이트는 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다. 만약 사이트가 약정 배송기간을 초과한 경우에는 그로 인한 이용자의 손해를 배상합니다. 다만 사이트가 고의·과실이 없음을 입증한 경우에는 그러하지 아니합니다. 제 14조 (환급) 1. 사이트는 이용자가 구매 신청한 재화 등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고, 사전에 재화 등의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 2영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다. 제 15조 (청약철회 등) 1. 사이트와 재화 등의 구매에 관한 계약을 체결한 이용자는 수신확인 통지를 받은 날부터7일 이내에는 청약을 철회할 수 있습니다. 2. 이용자는 재화 등을 배송 받은 경우 다음 각호의1에 해당하는 경우에는 반품 및 교환을 할 수 없습니다. ① 이용자에게 책임 있는 사유로 재화 등이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, 재화 등의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약철회를 할 수 있습니다) ② 이용자의 사용 또는 일부 소비에 의하여 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우 ③ 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우 ④ 같은 성능을 지닌 재화 등으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 재화 등의 포장을 훼손한 경우 3. 제2항 제2호 내지 제4호의 경우에 사이트가 사전에 청약철회 등이 제한되는 사실을 소비자가 쉽게 알 수 있는 곳에 명기하거나 시용상품을 제공하는 등의 조치를 하지 않았다면 이용자의 청약철회 등이 제한되지 않습니다. 4. 이용자는 제1항 및 제2항의 규정에 불구하고 재화 등의 내용이 표시·광고 내용과 다르거나 계약 내용과 다르게 이행된 때에는 당해 재화 등을 공급받은 날부터3월 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다. 제 16조 (청약철회 등의 효과) 1. 사이트는 이용자로부터 재화 등을 반환 받은 경우 3영업일 이내에 이미 지급받은 재화 등의 대금을 환급합니다. 이 경우 사이트가 이용자에게 재화 등의 환급을 지연한 때에는 그 지연기간에 대하여 공정거래위원회가 정하여 고시하는 지연이자율을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다. 2. 사이트는 위 대금을 환급함에 있어서 이용자가 신용카드 또는 전자화폐 등의 결제수단으로 재화 등의 대금을 지급한 때에는 지체 없이 당해 결제수단을 제공한 사업자로 하여금 재화 등의 대금의 청구를 정지 또는 취소하도록 요청합니다. 3. 청약철회 등의 경우 공급받은 재화 등의 반환에 필요한 비용은 이용자가 부담합니다. 사이트는 이용자에게 청약철회 등을 이유로 위약금 또는 손해배상금을 청구하지 않습니다. 다만, 재화 등의 내용이 표시·광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행되어 청약철회 등을 하는 경우 재화 등의 반환에 필요한 비용은 사이트가 부담합니다. 4. 이용자가 재화 등을 제공받을 때 발송비를 부담한 경우에 사이트는 청약철회 시 그 비용을 누가 부담하는지를 이용자가 알기 쉽도록 명확하게 표시합니다. 제17조 (복수 계정의 참여 제한) 1. 사이트는 이벤트 등 필요한 경우 원활한 서비스 제공을 위하여 회원이 보유하는 복수의 계정 중 하나만을 이용하여 서비스를 이용하도록 이용범위를 제한할 수 있습니다. 2. 전항의 경우 사이트는 회원의 계정 이용내역을 확인하기 위하여 회원의 본인확인결과값을 활용할 수 있습니다. 제 18조 (개인 정보 보호) 1. 사이트는 이용자의 정보 수집 시 계약 이행에 필요한 최소한의 정보를 수집하여 이를 가공, 보관, 관리할 수 있습니다. 이 경우 수집되는 정보는 다음 사항을 필수 사항으로 하며 그 외 사항은 선택 사항으로 합니다. - 이메일주소(ID), 비밀번호, 성명, 실명인증값(아이핀 회원은 아이핀 번호), 주소, 전화번호, 생년월일, 성별, 서비스 이용기록(로그데이터, 쿠키 및 웹비콘, 이용시간 등), 접속IP정보, 국가코드, 위치정보, 2. 사이트가 이용자의 개인 식별이 가능한 개인정보를 수집하는 때에는 반드시 당해 이용자의 동의를 받습니다. 3. 제공된 개인정보는 당해 이용자의 동의 없이 목적 외의 이용이나 제 3자에게 제공할 수 없으며 이에 대한 모든 책임은 사이트가 집니다. 다만 다음의 경우에는 예외로 합니다. ① 배송 업무상 배송업체에게 배송에 필요한 최소한의 이용자의 정보 (성명, 주소, 전화번호)를 알려 주는 경우 ② 통계 작성, 학술 연구 또는 시장 조사를 위하여 필요한 경우로서 특정 개인을 식별할 수 없는 형태로 제공되는 경우 ③ 재화 등의 거래에 따른 대금정산을 위하여 필요한 경우 ④ 도용방지를 위하여 본인확인에 필요한 경우 ⑤ 법률의 규정 또는 법률에 의하여 필요한 불가피한 사유가 있는 경우 4. 사이트가 제 2항과 제 3항에 의해 이용자의 동의를 받아야 하는 경우에는 개인 정보 관리 책임자의 신원(소속, 성명 및 전화번호 기타 연락처), 정보의 수집목적 및 이용목적, 제 3자에 대한 정보 제공 관련사항 (제공 받는 자, 제공 목적 및 제공할 정보의 내용) 등 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률 제 22조 제 2항이 규정한 사항을 미리 명시하거나 고지해야 하며 이용자는 언제든지 이 동의를 철회할 수 있습니다. 5. 이용자는 언제든지 사이트가 가지고 있는 자신의 개인정보에 대해 열람 및 오류정정을 요구할 수 있으며, 사이트는 이에 지체 없이 필요한 조치를 취할 의무를 집니다. 이용자가 오류의 정정을 요구한 경우에는 사이트는 그 오류를 정정할 때까지 당해 개인정보를 이용하지 않습니다. 6. 사이트는 개인정보 보호를 위하여 관리자를 한정하여 그 수를 최소화하며, 신용카드, 은행계좌 등을 포함한 이용자의 개인정보의 분실, 도난, 유출, 변조 등으로 인한 이용자의 손해에 대하여 모든 책임을 집니다. 7. 사이트 또는 그로부터 개인정보를 제공 받은 제 3자는 개인 정보의 수집 목적 또는 제공 받는 목적을 달성한 때에는 당해 개인정보를 지체 없이 파기합니다. 제 19조 (사이트의 의무) 1. 사이트는 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고 안정적으로 재화, 용역을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다. 2. 사이트는 이용자가 안전하게 인터넷 서비스를 이용할 수 있도록 이용자의 개인정보(신용정보 포함) 보호를 위한 보안 시스템을 갖추어야 합니다. 3. 사이트가 상품이나 용역에 대하여 [표시·광고의 공정화에 관한 법률] 제 3조 소정의 부당한 표시·광고 행위를 함으로써 이용자가 손해를 입은 때에는 이를 배상할 책임을 집니다. 4. 사이트는 이용자가 원하지 않는 영리 목적의 광고성 전자 우편을 발송하지 않습니다. 제 20조 (회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무) 1. 제 18조의 경우를 제외한 ID와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있습니다. 2. 회원은 자신의 ID 및 비밀번호를 제 3자에게 이용하게 해서는 안됩니다. 3. 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난 당하거나 제 3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 바로사이트에 통보하고 사이트의 안내가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다. 제 21조 (이용자의 의무) 이용자는 다음 행위를 하여서는 안됩니다. 1. 신청 또는 변경 시 허위 내용의 등록 2. 타인의 정보 도용 3. 사이트에 게시된 정보의 변경 4. 사이트가 정한 정보 이외의 정보 (컴퓨터 프로그램 등)의 송신 또는 게시 5. 사이트 기타 제 3자의 저작권 등 지식재산권에 대한 침해 6. 사이트 기타 제 3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위 7. 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성 기타 공서양속에 반하는 정보를 사이트에 공개 또는 게시하는 행위 제 22조 (연결 웹사이트와 피연결 웹사이트간의 관계) 1. 사이트와 하위 웹사이트가 하이퍼링크(예: 하이퍼링크의 대상에는 문자, 그림 및 동화상 등이 포함 됨) 방식 등으로 연결된 경우, 전자를 연결 웹사이트라고 하고 후자를 피연결 웹사이트라고 합니다. 2. 사이트는 피연결 웹사이트가 독자적으로 제공하는 재화 등에 의해 이용자와 행하는 거래에 대해서는 그 거래에 대한 보증책임을 지지 않는다는 내용을 사이트의 초기화면 또는 연결되는 시점의 팝업화면으로 명시한 경우에는 그 거래에 대한 보증책임을 지지 않습니다. 제 23조 (저작권의 귀속 및 이용 제한) 1. 사이트가 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지식재산권은 사이트에 귀속합니다. 2. 이용자는 사이트를 이용함으로써 얻는 정보 중 사이트에게 지식재산권이 귀속된 정보를 사이트의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리 목적으로 이용하거나 제 3자에게 이용하게 하여서는 안됩니다. 3. 사이트는 약정에 따라 이용자에게 귀속된 저작권을 사용하는 경우 당해 이용자에게 통보합니다 제 24조 (분쟁 해결) 1. 사이트는 이용자가 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상 처리하기 위하여 피해보상처리기구를 설치, 운영합니다. 2. 사이트는 이용자로부터 제출되는 불만 사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만 신속한 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보해 드립니다. 3. 사이트와 이용자간에 발생한 전자상거래 분쟁과 관련하여 이용자의 피해구제신청이 있는 경우에는 공정거래위원회 또는 시·도지사가 의뢰하는 분쟁조정기관의 조정에 따를 수 있습니다. 제 25조 (재판권 및 준거법) 1. 사이트와 이용자간에 발생한 전자거래 분쟁에 관한 소송은 제소 당시의 이용자의 주소에 의하고, 주소가 없는 경우에는 거소를 관할하는 지방법원의 전속관할로 합니다. 다만, 제소 당시 이용자의 주소 또는 거소가 분명하지 않거나 외국 거주자의 경우에는 민사소송법상의 관할 법원에 제기합니다. 2. 사이트와 이용자간에 제기된 전자상거래 소송에는 대한민국법을 적용합니다. 부칙(시행일) 이 약관은 2019년 1월 1일부터 시행합니다.
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Privacy Policy This Privacy Policy (the "Policy") explains the way of treatment of the information which isprovided or collected in the websites on which this Policy is posted. In addition the Policy alsoexplains the information which is provided or collected in the course of using the applicationsof the Company which exist in the websites or platforms of other company. Through this Policy, the Company regards personal information of the users as important andinform them of the purpose and method of Company's using the personal informationprovided by the users and the measures taken by the Company for protection of those personal information. This Policy will be effective on 2020 and, in case of modification thereof,the Company will make public notice of it through posting it on the bulletin board ofCompany's website or individual notice through sending mails, fax or e-mails). 1. Information to be collected and method of collection (1) Personal information items to be collected Personal information items to be collected by the Company are as follows: Crebeau Co., Ltd.& The cooperative companies/Partners of Crebeau • Information provided by the users The Company may collect the information directly provided by the users. • Information collected while the users use services Besides of information directly provided by the users, the Company may collect information inthe course that the users use the service provided by the Company. (2) Method of collection The Company collects the information of users in a way of the followings: Activities in Website 2. Use of collected information The Company uses the collected information of users for the following purposes: Update User interfaces and Website services The Company agrees that it will obtain consent from the users, if the Company desires to usethe information other than those expressly stated in this Policy. 3. Sharing collected information Except for the following cases, the Company will not share personal information with a 3rdparty: • when the Company shares the information with its affiliates, partners and service providers; • when the users consent the sharing in advance; • when the sharing is required by the laws - if required to be disclosed by the laws and regulations; or -if required to be disclosed by the investigative agencies for detecting crimes inaccordance with the procedure and method as prescribed in the laws and regulations 4. Cookies, Beacons and Similar Technologies The Company may collect collective and impersonal information through 'cookies' or 'webbeacons'. Cookies are very small text files to be sent to the browser of the users by the server used for operation of the websites of the Company and will be stored in hard-disks of the users'computer. Web beacon is a small quantity of code which exists on the websites and e-mails. By using webbeacons, we may know whether a user has interacted with certain webs or the contents of email. These functions are used for evaluating, improving services and setting-up users' experiences so that much improved services can be provided by the Company to the users The users have an option for cookie installation. So, they may either allow all cookies by setting option in web browser, make each cookie checked whenever it is saved, or refuses all cookies tobe saved: Provided that, if the user rejects the installation of cookies, it may be difficult for thatuser to use the parts of services provided by the Company. 5. Users' right to access and option The users or their legal representatives, as main agents of the information, may exercise thefollowing options regarding the collection, use and sharing of personal information by the Company: • exercise right to access to personal information; • make corrections or deletion; • make temporary suspension of treatment of personal information; or • request the withdrawal of their consent provided before If, in order to exercise the above options, you, as an user, use the menu of 'amendment ofmember information of webpage or contact the Company by using representative telephone orsending a document or e-mails, or using telephone to the responsible department (or person incharge of management of personal information), the Company will take measures withoutdelay: Provided that the Company may reject the request of you only to the extent that thereexists either proper cause as prescribed in the laws or equivalent cause. 6. Security The Company regards the security of personal information of uses as very important. Thecompany constructs the following security measures to protect the users' personal informationfrom any unauthorized access, release, use or modification 7. Protection of personal information of children In principle, the Company does not collect any information from the children under 13 orequivalent minimum age as prescribed in the laws in relevant jurisdiction. The website, productsand services of the Company are the ones to be provided to ordinary people, in principle. Thewebsite or application of the Company has function to do age limit so that children cannot useit and the Company does not intentionally collect any personal information from childrenthrough that function. (Additional procedure for collecting personal information from children) However, if theCompany collects any personal information from children under 13 or equivalent minimum ageas prescribed in the laws in relevant jurisdiction for the services for unavoidable reason, theCompany will go through the additional procedure of the followings for protecting thatpersonal information of children: • obtain consent from the parents or guardian of children so as to collect personal informationof children or directly send the information of products and services of the Company • give the parents or guardian of children a notice of Company's policy of privacy protectionfor children including the items, purpose and sharing of personal information collected • grant to legal representatives of children a right to access to personal information of thatchildren/correction or deletion of personal information/temporary suspension of treatment ofpersonal information/ and request for withdrawal of their consent provided before • limit the amount of personal information exceeding those necessary for participation inonline activities 8. Modification of Privacy Protection Policy The Company has the right to amend or modify this Policy from time to time and, in such case,the Company will make a public notice of it through bulletin board of its website (or throughindividual notice such as written document, fax or e-mail) and obtain consent from the users ifrequired by relevant laws. 9. Responsible department of Company The Company designates the following department and person in charge of personalinformation in order to protect personal information of customers and deal with complaintsfrom customers: • Department responsible for privacy protection and customer service : E-mail:info@crebeau.co.kr The latest update date: ______,2020 Appendix of Privacy Policy <1-1>Items of personal information Internetmembershipservice ∘ Name, email address, ID, telephone number, address, national information,encoded identification information (CI), identification information of overlappedmembership (DI) ∘ For minors, information of legal representatives (name, birth date, CI and DI oflegal representatives) Onlinepaymentservice ∘ Name, address, telephone number, and email address ∘ Payment information including account number and card number ∘ Delivery information including delivery address, name and contact information ofrecipient ∘ Information of bid, purchase and sales Socialnetworkservice ∘ Name, email address, ID, telephone number, address, national information,address list (acquaintance) ∘ Information of place of taking pictures and date of creation of files∘ Information of service use of members such as the type of contents watched orused by members, frequencies and period of activities of members Items of personal informationLists Items to be collected(examples) Equipmentinformation ∘ Equipment identifier, operation system, hardware version, equipment set-upand telephone number Log information ∘ Log data, use time, search word input by users, internet protocol address,cookie and web beacon Locationinformation ∘ Information of device location including specific geographical locationdetected through GPS, Bluetooth or Wi-Fi (limited to the region permissibleunder the laws) Other information ∘ Preference, advertisement environment, visited pages regarding service use of users <2> Method of collection • webpage, written form, fax, telephone calling, e-mailing, tools for collection of createdinformation • provided by partner companies <3> Use of collected information • Member management and identification • To detect and deter unauthorized or fraudulent use of or abuse of the Service • Performance of contract and service fee settlement regarding provision of services demandedby the users • Improvement of existing services and development of new services • Making notice of function of company sites or applications or matters on policy change • To help you connect with other users you already know and, with your permission, allowother users to connect with you • To make statistics on member’s service usage, to provide services and place advertisementsbased on statistical characteristics • To provide information on promotional events as well as opportunity to participate • To comply with applicable laws or legal obligation • Use of information with prior consent of the users (for example, utilization of marketingadvertisement) <4-1> Sharing of collected information ∘ When the Company's affiliates, partners and service providers carry out services such as billpayment, execution of orders, products delivery and dispute resolution (including disputes onpayment and delivery) for and on behalf of the Company <4-2> Sharing of collected information ∘ when the user selects to be provided by the information of products and services of certaincompanies by sharing his or her personal information with those companies ∘ when the user selects to allow his or her personal information to be shared with the sites orplatform of other companies such as social networking sites ∘ other cases where the user gives prior consent for sharing his or her personal information <5> Collecting cookies strictlynecessarycookies This cookie is a kind of indispensable cookie for the users to use the functions ofwebsite of the Company. Unless the users allow this cookie, the services such asshopping cart or electronic bill payment cannot be provided. This cookie does notcollect any information which may be used for marketing or memorizing the sitesvisited by the users (Examples of necessary cookies) ∘ Memorize the information entered in an order form while searching other pagesduring web browser session ∘ For the page of products and check-out, memorize ordered services ∘ Check whether login is made on website∘ Check whether the users are connected with correct services of the website of theCompany while the Company changes the way of operating its website ∘ Connect the users with certain application or server of the services performancecookies This cookie collects information how the users use the website of the Company suchas the information of the pages which are visited by the users most. This data helpsthe Company to optimize its website so that the users can search that website more comfortably. This cookie does not collect any information of the users. Any and allthe information collected by this cookie will be processed collectively and theanonymity will be guaranteed. (Examples of performance cookies) ∘ Web analysis: provide statistical data on the ways of using website ∘ Advertisement response fee: check the effect of advertisement of the Company ∘ Tracing affiliated companies; one of visitors of the Company providesanonymously feedback to the affiliated companies ∘ Management of error: measure an error which may occur so as to give a help forimproving website ∘ Design testing: test other design of the website of Company functionality cookies This cookie is used for memorizing the set-ups so that the Company providesservices and improves visit of users. Any information collected by this cookie doesnot identify the users individually. (Examples of functionality cookies) ∘ Memorize set-ups applied such as layout, text size, basic set-up and colors ∘ Memorize when the customer respond to a survey conducted by the Company targetingcookies or advertising cookies This cookie is connected with the services provided by a 3rd party such as thebuttons of 'good' and 'share'. The 3rd party provides these services by recognizingthat the users visit the website of the Company. (Examples of targeting cookies or advertising cookies) ∘ carry out PR to the users as targets in other websites by connecting through socialnetworks and these networks use the information of users' visit ∘ provide the information of users' visit to ad agencies so that they can suggest anad which may attract the interest of the users <6> Security measures • Encryption of personal information - Transmit users' personal information by using encrypted communication zone - Store important information such as passwords after encrypting it • Countermeasures against hacking - Install a system in the zone the external access to which is controlled so as to preventleakage or damage of users' personal information by hacking or computer virus • Establish and execute internal management plan • Install and operate access control system • Take measures to prevent forging or alteration of access record <7> Data transmission Considering it engages in global businesses, the Company may provide the users' personalinformation to the companies located in other countries for the purpose as expressly stated inthis Policy. For the places where the personal information is transmitted, retained or processed,the Company takes reasonable measures for protecting that personal information. <8> 3rd party's sites and services The website, product or service of the Company may include the links to the ones of a 3rd partyand the privacy protection policy of the site of 3rd party may be different. Thus, it is required forthe users to check additionally that policy of a 3rd party site linked to the site of the Company. In case of leakage of personal information, a user may request the Company to check theleakage. In addition, all the users in the website of the Company, can modify their informationat any time by using the menu for changing information by connecting their personal account. Moreover, the Company does not trace the visitors of its website nor use any signals for 'tracingprevent'. The Company will not collect and provide any personal identification informationthrough ad services without consent of users. <9> Guide for users residing in Korea The Company guides several additional matters to be disclosed as required by the informationnetwork laws and personal information protection laws in the Republic of Korea as follows: (1) Information collected The items collected by the Company are as follows: • Examples of required information Internet membership service ∘ Name, email address, ID, telephone number, address, national information,encoded identification information (CI), identification information of overlappedmembership (DI) ∘ For minors, information of legal representatives (name, birth date, CI and DI oflegal representatives) Online payment service ∘ Name, address, telephone number, and email address ∘ For payment with credit card : name of card company, number and expiration ofcard ∘ For small sum payment charged on the mobile phone: mobile phone number, payment approval number ∘ For payment by remittance: name of bank, account number and password ofaccount∘ For deposit without a bankbook: name of remitter, contact information ∘ Delivery information including delivery address, name and contact information ofrecipient ∘ Information of bid, purchase and sales Social networkservice ∘ Name, email address, ID, telephone number, address, national information,address list (acquaintance) ∘ Information of place of taking pictures and date of creation of files ∘ Information of service use of members such as the type of contents watched or used by members, frequencies and period of activities of members In the course of using services, the information as described below may be created and collected: ∘ Information of devices (equipment/device identifier, operation system, hardware version,equipment set-up and telephone number) ∘ Log information (Log data, use time, search word input by users, internet protocol address, cookieand web beacon) ∘ Location information (Information of device location including specific geographical locationdetected through GPS, Bluetooth or Wi-Fi) ∘ Other created information • Examples of optional items The user may reject the collection and use of optional items and, even in case of rejection, thereis no limit on use of services User analysis ∘ The reason for membership, occupation, marriage status, wedding anniversary,interest category and SNS account information Provision ofcustomized ad ∘ Contents and result of marketing activities and event participation Delivery of ∘ Information provided by the users regarding execution, maintenance, execution, 15urgent notice management of other agreements and event participation Marketing ∘ Preference, advertisement environment, visited pages regarding service use ofusers • Additional procedure for collection of sensitive information If collection of sensitive information is indispensable, the Company may collect it by goingthrough lawful procedure in accordance with relevant laws and regulations. The sensitiveinformation which may be collected by the Company is as follows: ∘ Thoughts and belief ∘ Membership of and withdrawal from labor union or political party ∘ Political opinions ∘ Information of health and sexual life ∘ Genetic information obtained from the result of gene test ∘ Information of criminal record including announcement, exemption and suspension ofsentences, care and custody, protective custody, treatment and custody, probation, lapse ofsuspension of sentence and cancellation of suspension of execution. (2) Commission for collected personal information For carrying out services, the Company commissions external professional companies(subcontractors) to process personal information as follows. This commissioned works forprocessing personal information is carried out by each subcontractor and service only ifnecessary for providing that service. In commissioning process of personal information, in order to secure safety of personalinformation , the Company supervises and ensure to expressly state in the agreement withsubcontractors so that those subcontractors will safely process personal information by strictlycomplying with directions regarding personal information protection, keeping personal 16information secret, not disclosing it to a 3rd party and being liable for accidents and returningor destructing personal information upon termination of the commission or process. (3) Details of provision of personal information to 3rd party Except for the following cases, the Company does not disclose or provide personal information of the users to a 3rd party: Recipients ofinformationPurpose of use ofrecipientItems to beprovided Period of retention and use of recipientBBBProvision of servicetie-upID, Name andageUntil the date when the purpose of use isachieved or period as required by the laws (4) Period for retention and use of personal information In principle, the Company destructs personal information of users without delay when: thepurpose of its collection and use has been achieved; the legal or management needs aresatisfied; or users request: Provided that, if it is required to retain the information by relevantlaws and regulations, the Company will retain member information for certain period asdesignated by relevant laws and regulations. The information to be retained as required byrelevant laws and regulations are as follows: ∘ Record regarding contract or withdrawal of subscription: 5 years (The Act on Consumer Protectionin Electronic Commerce) ∘ Record on payment and supply of goods: 5 years (The Act on Consumer Protection in ElectronicCommerce) ∘ Record on consumer complaint or dispute treatment: 3 years (The Act on Consumer Protection inElectronic Commerce)17 ∘ Record on collection/process, and use of credit information: 3 years (The Act on Use and Protectionof Credit Information) ∘ Record on sign/advertisement: 6 months(The Act on Consumer Protection in Electronic Commerce) ∘ Log record of users such as internet/data detecting the place of user connection: 3 months(TheProtection of Communications Secrets Act) ∘ Other data for checking communication facts: 12 months (The Protection of CommunicationsSecrets Act) (5) Procedure and method of destruction of personal information In principle, the Company destructs the information immediately after the purposes of itscollection and use have been achieved without delay: Provided that, if any information is to beretained as required by relevant laws and regulations, the Company retain it for the period asrequired by those laws and regulations before destruction and, in such event, the personalinformation which is stored and managed separately will never be used for other purposes. TheCompany destructs: hard copies of personal information by shredding with a pulverizer orincinerating it; and delete personal information stored in the form of electric file by usingtechnological method making that information not restored. (6) Technical, managerial and physical measures for protection of personal information In order to prevent the loss, theft, leakage, alteration or damage of personal information of theusers, the Company takes technical, managerial and physical measures for securing safety asfollows: Technical measures ∘ Utilize security servers for transmitting encryption of personal information ∘ Take measures of encryption for confidential information∘ Install and operate access control devices and equipments ∘ Establish and execute internal management plan Managerial measures ∘ Appoint a staff responsible for protecting personal information ∘ Provide education and training for staffs treating personal information ∘ Establish and execute internal management plan ∘ Establish rules for writing passwords which is hard to be estimated ∘ Ensure safe storage of record of access to personal information processingsystem ∘ Classify the level of authority to access to personal information processingsystem Physical measures ∘ Establish and operate the procedure for access control for the facilities forstoring personal information ∘ Store documents and backing storage containing personal information in safeplaces which have locking device (7) Staff responsible for managing personal information The staff of the Company responsible for managing personal information is as follows: • Name of staff responsible for managing personal information: Dept. : Derrick (Marketing Manager) Contact :info@crebeau.co.kr The date of latest update: ______, 2020